Заробіток на спецавто

Фото Ольга Юдіна. Бюро.ua

Поки  одного директора дніпровського центру соцдопомоги судили за закупівлю спецавто для інвалідів у фірми, яка не мала відповідних документів, його наступник встиг замовити цій фірмі аналогічні авто.

2 травня 2019 року суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська (суд має радянську назву)  Наталія Карягіна ухвалила вирок, яким  екс-директора комунального підприємства «Міський центр соціальної допомоги» Юрія Клименка визнала винним у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 364, ч.1 ст. 366 КК України.

У підсумку екс-посадовець отримав  три роки позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади чи займатися діяльністю, пов’язаною з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно – господарських функцій та розпорядженням бюджетними коштами строком на один рік, зі штрафом у розмірі 8500 гривень.

А також суд присудив Клименку компенсувати Дніпровській міськраді матеріальну шкоду у розмірі 1,93 млн грн. плюс витрати на експертизу. Попереду можлива апеляція.

Цей вирок – один з небагатьох випадків в Україні, де обвинувачений в корупції посадовець отримав реальний термін. Що зробив такого Клименко?

В квітні 2015 року очолюваний ним Центр оголосив закупівлю на відкритих торгах двох мікроавтобусів, обладнаних для перевезення осіб з обмеженими фізичними властивостями.

Автобуси мали відповідати вимогам ДСТУ ГОСТ 30478:2006, а це вимоги до транспортних засобів, які пристосовані до перевезення людей з фізичними вадами.

Тендерні умови вимагали від учасників надати документи, що підтверджують його статус, як виробника або офіційного дилера запропонованого товару.

Через два місяці за результатами тендеру переможцем було визнано ТОВ «Окраїна», і директори комунального центру та приватної фірми підписали  угоду на закупівлю авто.

Як встановило слідство, попри те, що «Окраїна» не було виробником або офіційним дилером виробника, директор дав вказівку бухгалтеру оплатити замовлення (до речі, під час суду слідчі встановили, що продані начебто Центру мікроавтобуси «Окраїна» купила у ТОВ «Автотрейдінг-Дніпро»).

З судових ухвал відомий розвиток події далі.

Створюючи видимість реальної поставки вищезазначених двох мікроавтобусів директор Центру написав лист директору фірми про те, що поставлені авто не відповідають вимогам. Зокрема було відсутнє пристосування для заїзду в салон інвалідної коляски та інше обладнання. Клименко в листі висунув вимогу усунути виявлені недоліки. В результаті передав на паперах мікроавтобуси на зберігання до ТОВ «Окраїна» для переобладнання.

Тобто, не отримавши фактично авто, директор передав їх назад виробнику. І все на папері. При цьому кошти на рахунок продавця були справно перераховані у сумі 1,98 млн грн.

Під час розгляду справи суд прийшов до висновку, що злочин доведено повністю. І крім тюремного строку присудив компенсувати кошти за непоставлені автобуси.

Водночас, згідно з даними з системи публічних закупівель «Прозорро», цей самий КП «Міський центр соціальної допомоги», засновником якого є Дніпровська міськрада, влітку 2018 року купив у того самого ТОВ «Окраїна» два мікроавтобуси, обладнані для перевезення осіб з інвалідністю. Перемогу «Окраїна» здобула, обійшовши чотирьох інших учасників і запропонувавши найбільшу суму – майже 3,00 млн грн, що було на 6,7% менше очікуваної вартості. Інших учасників – дискваліфікували.

Договір від Центру підписав уже новий директор – Скляр Євген Олександрович. Однак угода так і не була виконана через «зняття планів асигнувань спеціального фонду міського центру соціальної допомоги кошти якого були виділені на закупівлю мікроавтобусів для перевезення осіб з інвалідністю».

Згідно з даними Кларіті Проджект, «Окраїна» в останні роки найбільше отримала замовлень від Департаменту освіти і науки Закарпатської обласної державної адміністрації, де вона виграла два тендери на загальну сму 23,76 млн грн. Інший великий замовник «Окраїни» – Відділ освіти Вижницької районної державної адміністрації, який купив у фірми два шкільні автобуси. Фірма входить до когорти найбільших продавців шкільних автобусів.

За даними державного реєстру, власником та керівником «Окраїни» є Олександр Рибальченко. Фірма була зареєстрована ще в листопаді 2005 року, її основними видами діяльності є «торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами».

Валентина Новицька, спеціально для «БЛОГЕРІВ»

Матеріал створений у рамках проекту «Підтримка місцевих антикорупційних розслідувань мережі «Блогери за добре врядування», який підтримує Міжнародний фонд «Відродження»

-->