Кримінал для перемоги на тендері – не перепона

Фото з відкритих джерел

“Київавтодор” підписав угоду на ремонт столичного проспекту Комарова вартістю майже 400 мільйонів гривень з фірмою, службових осіб якої підозрюють у розтраті державних коштів.

Такий ласий шматок «київського торту»  був розіграний лише між двома учасниками. Хоча міська влада мала би бути найбільш зацікавленою в тому, щоб участь у конкурсі взяла якомога більша кількість учасників.

У результаті ж підряд віддали фірмі, яка має за плечами шлейф із кримінальних справ стосовно розкрадання державних коштів. Зате все по закону.

То що ж заважає міській владі Києва економити бюджетні гроші і водночас демонструвати практику доброго врядування?

Наприкінці березня Комунальна корпорація “Київавтодор” в результаті відкритих торгів уклала з приватним підприємством “Київшляхбуд” договір вартістю 374, 8 мільйонів гривень. За ці гроші підрядник має до 31 грудня 2020 року капітально відремонтувати проспект Космонавта Комарова у Солом’янському районі Києва.

У конкурсі “Київшляхбуд” змагався із ТОВ “Онур Конструкціон Інтернешнл” і виграв, бо запропонував нижчу, ніж турки, ціну.

Якщо прослідкувати всю історію виграшів підрядів на освоєння публічних коштів з 2016 року, то ПП “Київшляхбуд” є безсумнівним улюбленцем комунальної корпорації. З 2016 року КК віддала йому майже 2 мільярди гривень.

Своєю чергою любов ПП до КК взаємна: воно працює виключно з “Київавтодором”, ну, і хіба ще трошки з Службою автомобільних доріг у Київській області.

За даними ЄДР, ПП “Київшляхбуд” має понад 10 років трудового стажу і прописаний у Києві на вулиці Рогнідинській. Уповноважена особа – Ращупкін Олександр Олександрович. Засновник – комерційне товариство з обмеженою відповідальністю “Оттема”, а кінцеві бенефіціари з Одеси – Євген Геннадійович Коновалов і Юрій Борисович Шумахер. Розмір статутного капіталу ПП – мільйон гривень.

І Коновалов, і Шумахер – депутати Одеської міської ради 7-го скликання від партії «Довіряй ділам» міського голови Одеси Геннадія Труханова.

Крім того Коновалов і Шумахер – кінцеві бенефіціари ТОВ “Ростдорстроя”, яке також пов’язують із мером Одеси Геннадієм Трухановим і яке є фігурантом низки кримінальних справ.

До прикладу, згідно з однією з нещодавніх судових ухвал службові особи ТОВ «Ростдорстрой» спільно з посадовцями Черкаської ОДА підозрюються в розтраті коштів і нанесенні державі збитків у сумі 8,5 млн. грн. під час капітального ремонту злітно-посадкової смуги КП «Аеропорт Черкаси».

Але повернімося до ПП “Київшляхбуд”, у якого теж немаленький шлейф кримінальних проваджень. Так, за даними судового реєстру, “Київшляхбуд” регулярно ходить не лише на тендери, але і в суд.

Наприклад, у лютому цього року в одній із судових ухвал йдеться про те, що службові особи  Служби автомобільних доріг у Київській області, зловживаючи своїм службовим становищем, з метою отримання неправомірної вигоди, протягом 2017-2018 років уклали договори на ремонт доріг, у тому числі і з ПП “Київшляхбуд”.

Ще в одній судовій ухвалі у кримінальній справі щодо розкрадання коштів фігурують вже дві фірми – ПП “Київшляхбуд” і ТОВ “Ростдорстрой”. У документі зазначається, що НАБУ проводить досудове розслідування за фактом розтрати коштів місцевого бюджету Одеси. Йдеться про те, що службові особи та депутати Одеської міської ради з використанням підконтрольних суб’єктів господарювання, зокрема ТОВ «Ростдорстрой», ПП “Київшляхбуд” та інших вчинили розтрату коштів місцевого бюджету в особливо великих розмірах.

Крім того ще є кримінальна справа, в якій фігурують обидві сторони нинішньої закупівлі  – КК “Київавтодор” і ПП “Київшляхбуд”. В ухвалі за кінець 2017 року йдеться про те, що у період 2016-2017 років генеральним директором КК «Київавтодор», його двома заступниками  та в.о. начальника КП «Шляхово-експлуатаційне управління з ремонту та утримання автомобільних шляхів та споруд на них Деснянського району» і начальником КП «Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району» було розроблено та впроваджено схему розкрадання коштів місцевого бюджету в особливо великих розмірах, виділених на нанесення дорожньої розмітки у місті Києві.

Таким чином, міська рада Києва, яка є засновником комунального «Київавтодору» порушила один із ключових принципів стратегії Доброго врядування, А саме – принципу раціонального управління фінансами, коли з одного боку замовних капітального ремонту начебто обирає більш економічно привабливу пропозицію учасника торгів, а з іншого – ставить виконання цього тендеру під загрозу через ймовірність повторення ситуації з розтратою, що мала місце під час виконання попередніх замовлень «Київшляхбудом» і які нині є предметом судового розгляду у кримінальних справах.

Тим часом алгоритм вирішення цієї проблеми давно відомий. Державний замовник запрошує на тендер 5-6 реальних виконавців, обіцяючи їм, що він пройде прозоро і коректно. Подібним чином поступають немало великих державних структур. Але у Києві або ж не потрібна зайва економія коштів, або ж пообіцяти прозорості з якихось причин не вдається.

Валентина Новицька, “БЛОГЕРИ

Розслідування проведене в рамках проекту «Підтримка місцевих антикорупційних розслідувань мережі «Блогери за добре врядування», який підтримує Міжнародний Фонд «Відродження».

-->