
У Генеральній прокуратурі України придумали автовідповідача, який автоматично формує відповіді на запити про доступ до інформації учасникам Всеукраїнської краудової акції #МосійчукПідАрешт.
Про це “БЛОГЕРАМ” повідомили організатори акції.
За їхніми словами, якщо на перших відповідях на запити дати та вихідні номери були написані різні і від руки, то після того, як акція набрала обертів, всі наступні відповіді формуються автоматично.
Так, запитувачі отримують відповіді від однієї дати та з одним вихідним номером. При чому навіть сьогодні, 18 лютого, відповіді на запит надходять так само від 13 лютого та з тим самим вихідним номером.
Крім того, якщо на початку акції запитувачі отримували відповіді на запити з ГПУ з офіційної електронної адреси public@gp.gov.ua, то вже автоматична розсилка відповідей з ГПУ йде з електронки – public1@gp.gov.ua.
За словами центрального координатора проекту Людмили Євсєєнко, відповідаючи у такий спосіб у ГПУ порушують Закон “Про доступ до публічної інформації”.
Справа в тому, що закон про доступ чітко визначає, що розпорядник, відмовляючи у задоволенні запиту на інформацію, повинен зазначити:
1) прізвище, ім’я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації (тобто тієї, що прийняла рішення про відмову, і підписує відповідну відповідь) та її власноручний підпис;
2) дату відмови та вихідний номер відповіді;
3) мотивовану підставу відмови, тобто одну з підстав для відмови, передбачену частиною першою статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» (детальніше у відповідному підрозділі «Щодо підстав для відмови у задоволенні запиту на інформацію» цих рекомендацій);
4) порядок оскарження відмови, тобто детальний опис до якої конкретно посадової особи чи органу можна оскаржити відмову розпорядника (варто зазначати навіть контактні дані) та в якому порядку (Закону України «Про звернення громадян», Кодексу адміністративного судочинства, інше).
5) розпорядник має дотриматися інших вимог до документів: відповідь має бути на офіційному бланку розпорядника або його структурного підрозділу, містити дату на номер запиту, вказаний запитувачем у запиті, дату його отримання розпорядником, реєстраційний номер запиту, присвоєний розпорядником, тощо.
Таким чином, говорить Людмила Євсєєнко, відповідаючи на низку запитів учасників акції у ГПУ не тільки не присвоюють кожній відповіді окрему дату та вихідний номер, але й не зазначають дату отримання розпорядником запиту та реєстраційний номер запиту, присвоєний розпорядником.
Організатори акції додали, що не відмовляться від своєї ініціативи зібрати 10 тисяч запитів. За їхніми словами, Генпрокурор Ю.Луценко все ж таки повинен вийти на публічний діалог і пояснити, коли буде внесено до парламенту подання про зняття депутатської недоторканності з Ігора Мосійчука, оскільки він вустами своєї речниці Л.Сарган анонсував це ще у вересні 2018 року.
Додамо, що станом на 18 лютого запити до Генпрокуратури через модуль, що розміщений на платформі громадських розслідувань WikiInvestigation, подали вже понад 1 800 учасників акції.
Як повідомляли “БЛОГЕРИ“, 8 лютого 2019 розпочалась Всеукраїнська крауд-акція на підтримку Уляни Супрун та з метою визначення термінів притягнення Ігоря Мосійчука до відповідальності.
Читайте також #МосійчукПідАрешт: WikiInvestigation продовжує збір 10 тисяч запитів до ГПУ