Найбільшим хистом для чиновника є вміння поставити демократію собі на службу. Одеським чиновникам це вдалось. Вони не тільки підтримали народну ініціативу – використати 5 млн. грн. на «соціальний розвиток»,- а навіть збільшили цю суму до 12 мільйонів. З одним лише нюансом: гроші розподілили без всяких тендерів, віддавши їх недавно створеній у смт. Захарівка під Одесою компанії.
Ще в часи екс-президента України Віктора Януковича деякі обласні державні адміністрації і мерії реалізовували проект «Народний бюджет», який слугував двом цілям: рекламувати владу та віддавати великі бюджетні підряди «своїм» підприємствам. Щось на кшталт програми «Народного бюджету» наразі реалізується в Одеській міській раді. Цього разу – більш демократично. Назва програми – «Громадський бюджет», у рамках якої кожен житель може подати свій проект благоустрою міста, на що виділяють чималі бюджетні кошти. Переможців обирає комісія з представників місцевої влади.
І от наприкінці 2017-го року мешканка Анастасія Пеньковська подала проект будівництва зупинкових комплексів на кінцевих зупинках громадського транспорту.

Авторка запропонувала встановити 20 однакових зупинкових комплексів, на що, згідно з її підрахунками, необхідно близько 5 мільйонів гривень. Проект підтримали, й у 2018-му році у спальних районах Одеси почали з’являтись кінцеві зупинкові комплекси типу «Отрада».
Однак ця ідея так, вочевидь, сподобалась одеській владі, що на проект уже пішло більше 12 мільйонів гривень, а вартість одного комплексу зросла на 40 тисяч гривень. Ну, і ласий бюджетний підряд отримала сумнівна компанія, створена лише рік тому.
Подробиці з’ясовували «БЛОГЕРИ».
На широку ногу
Нагадаємо, що згідно із запропонованим і затвердженим бюджетом, вартість одного зупиночного комплексу з диспетчерським пунктом в рамках проекту «Громадський бюджет» складала близько 250 тисяч гривень.
Однак, як показує аналіз системи DoZorro, департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху одеської міської ради, сплачує за кожен комплекс по 290 тисяч гривень. Вочевидь, авторка проекту встановлення зупинкових комплексів не врахувала податок на додану вартість (ПДВ)?

У результаті в порівнянні з затвердженим у рамках проекту бюджету вартість зросла більше ніж на 40 тисяч гривень за кожний зупинковий комплекс.
Хто ж отримав бюджетні кошти за зупинкові комплекси?
Компанія на мільйони
Як з’ясувалось, виконавцем робіт зі встановлення всіх зупинкових комплексів стала компанія ТОВ «Рік-17», яка отримала бюджетні кошти поза конкурсом.
Слід також додати, що крім встановлення зупинкових комплексів «Отрада», як це було передбачено проектом «Громадського бюджету», міська влада вирішила поставити ще і простіші конструкції – зупинки «Отрада», по 79 тисяч гривень кожна. Щоправда, декілька договорів на встановлення таких зупинок були по 76,5 тисяч гривень, а в затвердженому проекті в рамках «Громадського бюджету» взагалі фігурувала цифра 73 тисячі гривень за одну зупинку. Ці підряди також отримує ТОВ «Рік-17».
Згідно з даними сайту Clarity-Project, компанія «Рік-17» за зупинкові комплекси й зупинки отримала підрядів на 12,451 мільйонів гривень.

Слід зауважити, що ТОВ «Рік-17» зареєстрували лише в серпні минулого року. Статутний капітал фірми, що отримала бюджетні підряди на мільйони, складає всього дві тисячі гривень. При цьому перші підряди фірма отримала вже у квітні цього року.
Додамо, ТОВ «Рік-17» «взяло на себе» 108 закупівель. Тендери не проводились: із компанією просто заключають договір на допорогові суми: 93 закупівлі фірма отримала від міського департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху, 15 – від КУ «Спеціалізований монтажно-експлуатаційний підрозділ Одеської міської ради».
Цінний партнер
Власниками ТОВ «Рік-17» є невідомі широкому загалу Рустам Бєгматов і Артем Павловський. При цьому минулого року ФОП «Павловський Артем Олександрович», який наразі припинив своє існування, отримав від департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеси 20 договорів на встановлення зупинкових комплексів на суму майже 3,5 мільйони гривень.
Примітно, що даний ФОП «Павловський А.О.» на момент отримання мільйонів з бюджетної кишені проіснував лише рік. Він був зареєстрований, як і ТОВ «Рік-17», у смт. Захарівка.

Таким чином, очевидно, що Артем Павловський через свої підприємства є надійним партнером для одеських чиновників, які віддають бюджетні гроші досить сумнівним компаніям, не проводячи тендер, хоча сукупна сума закупівель тих же зупинкових комплексів давно перевалила допорогову.
Взагалі-то таке дріблення великого тендеру на багато дрібних закупівель заборонене законом. І якби Одеська міськрада пішла законним шляхом, то, на відкритих торгах вартість зупинкових комплексів стала б нижчою.
Олена Зігульська для «БЛОГЕРІВ»
Розслідування проведене в рамках проекту «Підтримка місцевих антикорупційних розслідувань мережі «Блогери за добре врядування», який підтримує Міжнародний Фонд «Відродження».