Рахункова палата планує провести аудит в «Укрзалізниці», бо в українців останнім часом виникає дуже багато запитань та зауважень до роботи цього товариства.
Про це “БЛОГЕРАМ” стало відомо з повідомлення, що розміщене на сайті Рахункової палати.
«Тільки цього року «Укрзалізниця» вдвічі підвищила ціни на квитки для людей, але якість сервісу, на жаль, суттєво не покращилася. Водночас, навколо «Укрзалізниці» постійно розгортаються скандали та звинувачення у зловживаннях не припиняються», – сказав голова Рахункової палати Валерій Пацкан.
За його словами, компанію неодноразово звинувачували у розтратах та необґрунтовано високих цінах закупівель.
«Закупівля вугілля за завищеними цінами, значні витрати на SMM-послуги, захмарні суми на сувенірну продукцію тощо. У Рахунковій палаті, після оновлення її складу, вже поставало питання про необхідність проведення аудиту в «Укрзалізниці». Зважаючи, що цьогорічний план аудитів вже затверджений і до кінця року залишається обмаль часу, обговорюється можливість перевірки цього товариства наступного року», – сказав Валерій Пацкан.
Також Пацкан додав, що багато запитань щодо ефективності роботи «Укрзалізниці» є й у міністра інфраструктури Володимира Омеляна. Мінінфраструктури просить провести аудит ефективності управління з боку «Укрзалізниці» майном державної власності, що може мати фінансові наслідки для державного бюджету.
Нагадаємо, 17-18 липня 2018 року детективи Національного антикорупційного бюро України під процесуальним керівництвом прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури повідомили посадовцям ПАТ «Укрзалізниця» та представникам ТОВ «Вог Аеро Джет» (навесні 2018 року змінила назву на ТОВ «Воленс Трейд») про підозру у зловживанні службовим становищем, через що «Укрзалізниці» завдано збитки в особливо великих розмірах.
За даними слідства, у березні 2016 року ТОВ «Вог Аеро Джет» виграло тендер та уклало з Філією «ЦЗВ» ПАТ «Укрзалізниця» договір поставки дизпалива за економічно вигідною ціною, яка на той момент була нижчою за ринкову. Згодом «Укрзалізниця» та постачальник тричі (23, 25 і 29 березня 2016 року) підписували додаткові угоди до договору поставки. Відповідно до цих угод службові особи «Укрзалізниці», користуючись нормою закону про можливість підвищення ціни до 10% у випадку її коливання на ринку, кілька разів додатково збільшували вартість дизпалива для залізниці.
Як з’ясувало слідство, законних підстав для укладання третьої додаткової угоди не було.
Читайте також Куди їздять керівники Укрзалізниці на орендованих по 4 тисячі гривень за годину броньовиках?