Відсоткові збіги «Укрзалізниці»

Фото з відкритих джерел

Філія «Укрзалізниці» після викриття її директорів на завищені закупівельних цін на тендерах на 40-60% просто змінила «прокладки» для укладання угод. Але схему залишила без змін. 

У вересні цього року з однієї з ухвал Печерського райсуду Києва стало відомо, що Генеральна прокуратура підозрює директора та комерційного директора Філії «Панютинський вагоноремонтний завод» ПАТ «Українська залізниця» в наданні вказівок протягом 2016-2017 років тендерному комітетові купувати у ТОВ «Технорейлгруп» товари за цінами на 40-60% вищими від ринкових.

«БЛОГЕРИ»проаналізували, як Філія «Укрзалізниці» віртуозно «розігрувала» закупівлю деталей між фіктивними конкурентами. В ході аналізу виявилось, що попри кримінальні справи, схема «розпилу» залишилася. Змінилися тільки назви фірм.

Близнюки з однаковими документами

Наприкінці листопада 2017 року філія «Панютинський вагоноремонтний завод» УЗ закупила запасні частини до вантажних вагонів у ТОВ «Технорейлгруп» на загальну суму 3,50 млн грн. Єдиним конкурентом переможця на торгах було ТОВ «Українська великовантажна техніка». На перший погляд для необізнаного спостерігача цей вибір здався б надто складним, оскільки, не зважаючи на тижневий проміжок, два конкурсанти подали абсолютно до копійки однакові цінові пропозиції. Більш того, вибір замовника ускладнювався тим, що обидві фірми завантажили візуально ідентичні пропозиції – вони були оформлені на альбомних аркушах і мали спільну концепцію. Знайти між ними різницю дуже важко (ТОВ «Технорейлгруп»і ТОВ «Українська великовантажна техніка»).

Так само обидві фірми-учасники тендеру, не дивлячись на відсутність аналогічного шаблону у тендерній документації від залізничників, подали свої відомості у практично однаковій формі.

Серед двох ідентичних пропозицій залізничники вибрали «Технорейлгруп». Договір з «Технорейлгруп» підписав 30 листопада 2017 року, а вже наприкінці року – 29 грудня 2017 року – в окремій додатковій угоді сторони погодили збільшити суму контракту ще на півмільйона. Таким чином, загальна сума договору склала понад чотири мільйони гривень.

Відмітимо, що «Українська великовантажна техніка», яка програла згаданий тендер з ідентичною пропозицією, не отримала публічно пояснень вибору залізничників. Принаймні, у системі «Прозорро» немає ані протоколу відхилення пропозиції, ані інформації про оскарження компанією, що програла, вибору замовника. Але фірмі, схоже, такі пояснення і не були потрібні. Бо в аналогічній спілці з «Технорейлгруп» підприємство виступає регулярно.  Наприклад, вони розіграли між собою закупівлю тим таки Панютинським заводом деталей на понад 27 мільйонів гривень, а ще – закупівлю деталей для нього ж на майже 22 мільйона гривень (до речі, у другій із цих закупівель «партнери» також подавали абсолютно однакові «до копійок» цінові пропозиції). Ну, і між великими закупівлями партнери «поспарингувалися» на більш дрібних тендерах, середня ціна яких становить 3 мільйони гривень.

Хто такі і звідки

Офіційним керівником і власником ТОВ «Технорейлгруп» є Сагуйченко Микола Леонідович. Фірма має два роки стажу та 12 тисяч гривень статутного капіталу. При цьому за два роки вона уклала з державними коштами понад півсотні договорів, загальна вартість яких перевищила двісті мільйонів гривень. Найбільше –  зі згаданою Філією «Панютинський вагоноремонтний завод», трохи менше – з Філією «Укрзалізниці» –  «Стрийський вагоноремонтний завод».

Регулярний спаринг-партнер фірми на закупівлях «Українська великовантажна техніка» створився 11 років тому. Керівник і власник – Авраменко Ігор Володмимирович. Фірма брала участь у майже 150 закупівлях, однак перемогла лише у півтора десятка з них на суму понад 20 мільйонів. Найбільші замовники – Філія «Дарницький вагоноремонтний завод», ДП «Український державний центр по експлуатації спеціалізованих вагонів» і той же Панютинський завод.

Кримінальний шлейф

Нині обидві фірми фігурують у кримінальному провадженні щодо поставок продукції за завищеними в декілька разів цінами для Філії «Панютинський вагоноремонтний завод» та заволодінні коштами держпідприємства. Справу розслідують за період з жовтня 2016 року по 21 серпня 2017 року. При цьому останні спільні «розіграші» обох контор у закупівлях, де замовником виступає Панютинський завод, датуються листопадом 2017 року. У справі також фігурують ще дві фірми – згадане «Українська машинобудівельна  техніка» та ТОВ «Євроінструмент».

Усі чотири фігуранти справи є учасниками іншого кримінального провадження – щодо привласнення грошових коштів державних підприємств у великих розмірах. Так, з однієї з ухвал  випливає, що влітку цього року Держаудитслужба провела позапланову ревізію «Укрзалізниці» та її філій, після чого передала матеріали ревізії до Національного антикорупційного бюро України. У НАБУ долучили ці матеріали до кримінального провадження, але поки що заборонили розголошувати подробиці досудового розслідування.

Прийняли естафету

Як пише «Залізниця без корупції», у 2018 році тендери на постачання запчастин до вантажних вагонів почали освоювати нові компанії з промовистими назвами і «багатою» історією. Так, січневий тендер Філії «Панютинський вагоноремонтний завод» розіграли дві прокладки – ТОВ «Компанія Віс Груп Плюс» та ТОВ «Стар Пак Груп». Перша зареєстрована в Харкові в житловому будинку по вулиці Клочківській 276. Друга в Дніпрі за адресою масової реєстрації в офісі №225.

Ці дві фірми, так само як і герої цього матеріалу – «Технорейлгруп» з  «Українська великовантажна техніка» – запропонували в тендерах ідентичні цінові пропозиції з нульовою економією. І так само навіть не імітували конкурентні дії.

Як і з «Технорейлгруп», угоди з «Стар Пак Груп» підписував директор філії Шуляковський Сергій Миколайович.

Як перевірили “БЛОГЕРИ”, загалом «Стар Пак Груп» вже має на сьогодні 45 укладених контрактів на понад 200 мільйонів гривень. Із них 32 угоди з Панютинським ВРЗ на понад 160 мільйонів гривень. Усі угоди укладені цього року.

Тож поки правоохоронці сумують дані кримінальних справ, Філія «Укрзалізниці» просто змінює на тендерах їх фігурантів на нові фірми. Але схему залишає старою.

Валентина Новицька для “БЛОГЕРІВ

Розслідування проведене в рамках проекту «Підтримка місцевих антикорупційних розслідувань мережі «Блогери за добре врядування», який підтримує Міжнародний Фонд «Відродження».

-->